Dodaj ogłoszenie o pracy


Zmiany w europejskiej sieci serwisowej samochodów ciężarowych Volvo

Dotychczasowa struktura sieci serwisowej w Europe obejmowała dwie odrębne organizacje: Volvo Trucks i Renault Trucks. W krajach, w których każda z tych sieci zajmuje ugruntowaną pozycję rynkową, stan ten zostanie utrzymany. W przypadku innych rynków, na których jedna, bądź żadna ze wspomnianych marek nie ma wystarczająco ugruntowanej pozycji, Grupa Volvo upatruje większe szanse w integracji obydwu sieci serwisowych. Dzięki temu, w ramach pojedynczej, silniejszej organizacji, klienci zyskają dostęp do bardziej rozwiniętej sieci i szerszej oferty produktów.
W rezultacie wprowadzonych zmian, w Polsce zostaną częściowo utrzymane odrębne sieci handlowe i serwisowe Volvo Trucks i Renault Trucks, zarządzane przez osobne organizacje rynkowe: Volvo Truck Center Polska i Renault Trucks Polska, pod kierownictwem dyrektorów zarządzających, odpowiednio: Małgorzaty Kulis i Philippe'a Gorjux.
W celu zapewnienia klientom maksymalnie bliskiego dostępu do serwisu, w niektórych regionach Polski funkcjonować będą również stacje obsługi wspólne dla obydwu marek.  Pierwszy taki punkt zostanie już wkrótce uruchomiony w Volvo Truck Center w Młochowie.
– Sieć handlowa i serwisowa ma ogromne znaczenie dla zapewnienia najwyższego poziomu obsługi klientów – mówi Tom Jörning, dyrektor zarządzający Rynku Europy Centralno-Wschodniej (obejmujący 18 krajów) w Volvo Group Trucks. – Mamy ambitne plany dotyczące dalszego, pomyślnego rozwoju obydwu marek i cieszymy się, że będziemy mogli połączyć swoje siły w celu oferowania szerszego zakresu produktów i usług - dodaje.
W odniesieniu do wszystkich pozostałych krajów Rynku Europy Centralno-Wschodniej podjęto decyzję o scaleniu struktur Volvo Trucks i Renault Trucks w jedną, zintegrowaną sieć serwisową. Konsekwencją tej decyzji jest także połączenie w każdym z tych krajów centrali Volvo Trucks i Renault Trucks w jedną strukturę organizacyjną, przy jednoczesnym zachowaniu odrębnych dla każdej marki zespołów handlowych.
Na działalność operacyjną dotyczącą samochodów ciężarowych przypada blisko dwie trzecie całkowitego obrotu Grupy Volvo. Grupa dostrzega ogromny potencjał w marce Renault Trucks, odgrywającej istotną rolę w strategii rozwoju Volvo. W ciągu ostatnich pięciu lat Grupa Volvo zainwestowała ponad 2 miliardy euro w organizację Renault Trucks, w tym w rozwój produktów, jej bazę przemysłową i działalność operacyjną.
W czerwcu Renault Trucks wprowadzi kompletnie nową gamę produktów, która wzmocni pozycję tej marki na rynku.
Wprowadzenie nowej struktury organizacyjnej Volvo Group Trucks ma na celu jeszcze większe skupienie się na działalności w branży samochodów ciężarowych.
Wyboru struktury sieci: sieć zintegrowana czy sieci odrębne, dokonano indywidualnie dla każdego kraju. W konsekwencji, będą nadal funkcjonowały kraje z całkowicie odrębnymi sieciami. Będzie także wiele krajów z w pełni zintegrowaną siecią, a także kraje o mieszanej strukturze sieci, obejmującej punkty serwisowe zarówno oddzielne, jak i wspólne dla obydwu marek.
Wraz z wprowadzanymi zmianami, przewiduje się wzrost zasięgu terytorialnego (zwiększenie gęstości) tej sieci w Europie północnej, środkowej i wschodniej o 30-40 proc. w przypadku Renault Trucks oraz o 10 proc. w przypadku Volvo Trucks.
­– Zmiana ta spowoduje znaczący wzrost liczby punktów styczności z klientami, zarówno w przypadku Renault Trucks, jak i Volvo Trucks, co przyniesie znaczne korzyści naszym klientom – mówi Peter Karlsten, Executive vice president Volvo Group Trucks, EMEA.
Jednocześnie, niezależnie od wariantu nowego modelu dystrybucji przyjętego w danym kraju, zachowana zostanie odrębność organizacji sprzedaży pojazdów Volvo Trucks i Renault Trucks, co oznacza także utrzymanie osobnego personelu handlowego dla każdej z tych marek. Pozwoli to skupić się na indywidualnych cechach danej marki, istotnych z punktu widzenia jej tożsamości i relacji z klientami.
Nowa struktura organizacyjna na Rynku Europy Centralno-Wschodniej zaczęła obowiązywać od dnia 1 stycznia 2013 r. Pełne wdrożenie programu restrukturyzacji sieci serwisowych potrwa do dwóch lat.
(źr. Volvo Group Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.