Dodaj ogłoszenie o pracy


A w Japonii magazynów nie mają

 

W Japonii nie ma magazynów do przechowywania towarów, bo wszystko dostarcza się w ciągu jednego dnia. Mimo, że kraj ten rozciąga się na długości ponad 3 tys. km, jedynym miejscem, w którym znajduje się towar jest transportująca go ciężarówka. W Wyższej Szkole Logistyki odbyła się kolejna edycja programu LOGMEETING – Spotkania i warsztaty w WSL. O organizacyjnej doskonałości Japończyków i logistyce produkcji mówił Mikiharu Aoki, uznany na świecie konsultant i praktyk Systemu Produkcyjnego Toyoty. W spotkaniu wzięło udział ponad 400 uczestników.

 

Ta doskonała organizacja to efekt stosowania zasad Systemu Produkcji Toyoty. Czym jest zatem logistyka w tym systemie? Mikiharu Aoki przekonywał, że transport i magazynowanie w tradycyjnej formie to muda, czyli marnotrawstwo. Nie oznacza to jednak, że logistycy są niepotrzebni w fabrykach stosujących System Produkcji Toyoty. Logistyka ma być gwarancją regularności i stabilności, elementem efektywności całego systemu. Logistycy muszą myśleć i pracować tak, jakby zajmowali się rzeczami świeżymi, potrzebnymi natychmiast.

Według Mikiharu Aoki, procesy logistyczne mają się przekładać na większą wartość dodaną, a logistyk musi myśleć o użyteczności swej pracy. Celem tej pracy jest terminowe dostarczanie odpowiedniej ilości materiałów, eliminując czas transportu i magazynowania. Wielkości zamówień regulowane są zgodnie ze zdolnościami produkcyjnymi wszystkich procesów. Za tę relację między organizacją produkcji, a skróceniem czasu przepływu odpowiada właśnie logistyk.

 

Podczas spotkanie mówiono nie tylko o logistyce. Różnice językowe i kulturowe objaśniała japonistka pani Adriana Olszowiec z Shinsei Consulting. W swojej prelekcji mówiła o wszystkim, co każdy gaijin (obcy) o ukłonach, powitaniach i korporacyjnych tytułach wiedzieć powinien. W Japonii nie marnuje się ani miejsca ani czasu. Mieszkania są niewielkie, położone bardzo blisko siebie. Pociągi metra  mogłyby służyć do regulowania zegarków, gdyby nie to, że i one z pewnością działają tu bezbłędnie. Ogromny szacunek i dyscyplina, a przede wszystkim przestrzeganie norm to cechy każdego Japończyka, regulujące ich codzienne relacje, osobiste i zawodowe.

Prelegenci Mikiharu Aoki, Maciej Kanert oraz Adriana Olszowiec związani z Konsorcjum Konsultingowym SHINSEI zawodowo zajmują się popularyzowaniem Systemu Produkcji Toyoty, edukowaniem polskich przedsiębiorców, inicjowaniem międzynarodowej współpracy.

 

Na spotkanie przybyło 400 osób, wśród których znaleźli sie studenci, wykładowcy i pracownicy Wyższej Szkoły Logistyki oraz uczniowie techników logistycznych i ekonomicznych z Krotoszyna, Leszna, Łękna, Marszewa, Mosiny, Nowej Soli, Nowego Tomyśla, Opalenicy, Poznania, Słupcy i Sochaczewa.

 

LogMeeting to cykl wydarzeń, który już od lat gromadzi studentów i uczniów szkół średnich wokół Wyższej Szkoły Logistyki. Praktyczna wiedza i doświadczenie, którym dzielą się zapraszani prelegenci jest jednym z fundamentów kreowania wzorców w kształceniu logistyków na poziomie wyższym.

 

Patronat medialny nad konferencją objęły: „Polska Gazeta Transportowa”, „Logistyka a Jakość”, „Eurologistics”, LOG24.pl, DobraLogistyka.pl, easylogistyka.com, forumtransportu.pl, spedycje.pl, transport.pl, pracujwlogistyce.pl

(źr. WSL/bt)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.