Dodaj ogłoszenie o pracy


„Koszty a przychody, czyli jak nie podciąć sobie skrzydeł.” Dołącz do projektu!

Ruszyły przygotowania do I edycji nowatorskiego projektu:

„Rewolucje TSL”, którego motto brzmi: Koszty a przychody, czyli jak nie podciąć sobie skrzydeł. Inicjatywa zakłada przeprowadzenie nieodpłatnego audytu w średniej wielkości firmach transportowych. Jego celem jest pomoc w usprawnieniu działania przewoźników w wybranych obszarach, a następnie – opisy przypadków. Inicjatorem projektu jest DKV Euro Service wraz z grupą ekspertów, firm i wydawnictw branży TSL.

Polska branża transportowa podchodzi coraz poważniej do zrównoważonego rozwoju własnego biznesu. Korzystanie z nowych technologii, czy delegowanie części zadań na zewnątrz to warunek konieczny, aby firma transportowa była konkurencyjna. Ale czy to wystarczy, aby się rozwijać? Kryzys już za nami, a prognoza 3,2% wzrostu gospodarczego powinna skłonić przewoźników do postawienia sobie pytania: Co i w jakim stopniu usprawnić w codziennej pracy firmy, aby zwiększyć przychody. Dlaczego cięcie kosztów nie wystarczy?
Odpowiedź ma przynieść projekt „Rewolucje TSL”, podczas którego wybrane, średniej wielkości firmy sektora TSL poddane zostaną bezpłatnemu audytowi, w ramach którego będą mogły skorzystać z indywidualnie dobranych produktów i usług – pomagających usprawnić ich działanie. A następnie – ocenić skuteczność udzielonych porad i narzędzi.

Kiedy 3% jest lepsze od 1%?
Swoimi spostrzeżeniami na temat polityki finansowej sektora TSL dzieli się z nami Michał Bałakier, dyrektor generalny DKV Euro Service Polska: - Często przychodzi do nas szef firmy transportowej i mówi, że ma wysokie wydatki i nie bardzo wie dlaczego. Albo, że obciął koszty, gdzie się da, a biznes mu pada. O co chodzi?  Wtedy siadamy i analizujemy… i z tej analizy wynika, że firmy zbyt często skupiają cały wysiłek – szczególnie po kryzysie – na redukcji kosztów za wszelką cenę. A to nie jest recepta na udany biznes. Wtedy zaczynamy liczyć od podstaw: jakie są terminy płatności, koszt spreadu, jakie jest zabezpieczenie kredytu, itd. Analizy te prawie zawsze pokazują, że firmy zbyt łatwo zawierzają marketingowym hasłom w stylu „Oszczędź 3% w pierwszym kwartale!”, „Prowizja tylko 0,5%, jeśli zdecydujesz się w maju” – takie oferty to iluzja korzyści i podobnie jak w przypadku usług bankowych, mają drugie dno w postaci krótkich terminów płatności czy też obowiązku zakupu usług dodatkowych.

Dlatego na zarządzanie finansami firmy  trzeba patrzeć kompleksowo. Wszystkie elementy kosztów można precyzyjnie wyliczyć, a także zaplanować w dłuższej perspektywie. Pozwoli nam to lepiej spojrzeć na firmę punktu widzenia szans na rozwój, dodatkowych źródeł przychodów oraz szacowania ryzyka, które – jeśli inwestycja się powiedzie -  może przynieść duży zysk! Dziś bolączką naszych przewoźników jest pewien rodzaj traumy po kryzysie – nauczone doświadczeniem zaczęły skrupulatnie liczyć koszty, niejednokrotnie podcinając tym samym skrzydła dalszemu rozwojowi. Należy bowiem pamiętać, że dramatyczne cięcie kosztów jest zwykle związane z ograniczaniem elastyczności działania firmy. Mądry menedżer to więc taki, który potrafi zbilansować wydatki w zestawieniu z możliwymi przychodami – i właśnie na tym mechanizmie chcemy się skupić w projekcie „Rewolucje TSL”. Wraz z partnerami chcemy pokazać, gdzie warto ciąć koszty, a gdzie lepiej zainwestować, bądź outsourece’ować usługi, tak aby skupić czas - bo nie zawsze tańsze oznacza optymalne!

O programie „Rewolucje TSL”
Inicjatorem programu jest firma DKV Euro Service, która zaprosiła do współpracy doświadczonych partnerów z branży TSL – środowisko naukowe, wydawnictwa edukacyjne oraz firmy i ekspertów wyspecjalizowanych w usługach dla transportu. Tak powstała Rada Programowa projektu, w skład której wchodzą: DKV Euro Service - usługi dla transportu, Eco Driving Academy PL- autoryzowany partner IRU Academy,  Arena 561 - biuro prawne, system Trans.eu  - oferujący jedno ze swoich rozwiązań – giełdę transportową, Sagan Consulting – finansowe rozwiązania dla firm. Patronat naukowy nad przedsięwzięciem objął prof. Zdzisław Kordel, kierownik katedry Gospodarki Przestrzennej w Uniwersytecie Gdańskim. Współorganizatorami ze strony mediów są wydawcy publikacji: magazyn Transport Manager, portal pracujwlogistyce.pl oraz  portal e-transport.pl.

Już w połowie lipca na portalach transport-manager.pl, e-transport.pl oraz Pracujwlogistyce.pl, opublikowany zostanie pełny harmonogram oraz zasady przystąpienia do projektu.

Zachęcamy wszystkich do śledzenia informacji oraz do udziału w Rewolucjach TSL!

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.